onsdag 1 december 2010

Adventskalender 1 dec

Jag har drabbats av ett smått galen idé att jag ska producera ett blogginlägg varje dag till den 24 december.
Har egentligen ingen aning om vad jag ska skriva om under 24 dagar. Inget 50 000 ord-tvång som i NaNoWriMo, men faktum är att det äventyret gav mig blodad tand.
Det går att pressa ur sig text när man måste. Förmågan finns ju, jag kan skriva (!), det mesta författandet sitter ju i det berömda sittfläsket.

Var ska man börja någonstans? Kanske där det började.
Jag tror att det började när jag inte ens var tonåring, när jag skrev fantastiska historier, som utspelade sig i fantastiska ickeexisterande länder. Egentligen började det långt innan dess, jag har nog skrivit berättelser sedan andra klass, eller alltsedan jag kunde skriva. Men mer om det i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...