fredag 10 december 2010

Adventskalender 10 dec - Assange. Igen.

Idag delas nobelpris ut och jag borde väl skriva något om nobelpristagaren i litteratur. Men jag har inte läst honom, så varför skulle jag skriva om honom.

I stället kan jag inte låta bli att ta upp Julian Assange igen. Det är inte bara jag som funderar på att hans "öde" skulle kunna ligga till grund för en roman eller kanske filmmanus.
Även Inga-Lina Lindqvist filosoferade lite över detta på Facebook efter det att hon hade läst detta blogginlägg.
Utan att egentligen ha någon åsikt i skuldfrågan undrade jag då om inte en lämplig titel på en sådan roman skulle kunna vara "Revenge of the Groupies".

Skämt åsido, halva världens journalister verkar leta efter denna Anna Ardin, som glatt (?) verkar ha hoppat i säng med Assange, för att sedan ha upptäckt att han inte var så intresserad av ett längre förhållande, eftersom han några dagar senare kröp under lakanen med en annan kvinna. Allt enligt ovanstående blogginlägg.
Men jag har som sagt ingen åsikt vad det gäller skuldfrågan, (Assange är kanske inte alls så trevlig att ha intill sig i sängen), jag tycker bara att det skulle kunna bli en bra roman, eller film. Oavsett vem som är rötägget i historien.

Igår eftermiddag blev jag uppringd av en av dessa journalister som jagar Anna Ardin (som enligt uppgift befinner sig på Västbanken).
En holländsk journalist/medarbetare på nyhetsprogrammet EenVandaag (holländsk TV, Ned 1), som hade uppgifter att Monica Kolkman var nära vän till Anna Ardin.
Que??

Jag skrattade faktiskt högt och undrade var uppgifterna kom i från. Hade själv inte hört kombinationen Ardin/Assange förrän några timmar tidigare.

Började googla på mig själv och Anna Ardin, utan någon hit. Hon har inte kommenterat på någon av mina bloggar och jag inte på hennes.
Jag känner inte människan.

Ännu lite ingredienser för en framtida roman på temat Assange? Någon?

(Maken skojade och sa att jag skulle ha sagt att Ardin var en nära vän och att hon var på besök hos oss igår... och se hur journalisten hade reagerat).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...