torsdag 23 december 2010

Adventskalender 23 december - Dan före dan

... och jag verkar stressa mer än nödvändigt. Köpte just de sista julklapparna, bakar kaka och ska snart steka skinkan. För att hålla stressen någorlunda  på avstånd går jag med Stephen Fry i öronen. Alltså, han läser Harry Potter and The Order of the Phoenix för mig.
Tidigare har Prisoner of Askaban alltid varit min favorit, men jag tror att jag håller på att ändra mig. Order of the Phoenix är en mer komplex historia, dramatisk och sorglig, och det är så härligt att få hata Umbridge, älska och hata Snape samtidigt, tycka synd om Harry och så vidare.

Och nu över till något helt annat. I går var jag och lyssnade på ett superbt uppförande av Händels The Messiah i en stor fantastisk kyrka i Rotterdam. Som alltid när jag lyssnar live på klassisk musik sätter fantasin igång och genast var jag tillbaka i ett av mina gamla manus.

Håll till godo med en annan version av en del ur The Messiah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...