måndag 20 december 2010

Adventskalender 20 december - Utmärkelse!

Jag har fått en utmärkelse igen! Av två bloggare till och med. Tack Anna och En blogg. Helt enkelt!

Tre favoritförfattare och tre av deras bästa böcker.
1. Susan Howatch. Tyvärr ges hon inte längre ut i Sverige. Obegripligt! Allför "religiösa" romaner? Spännande och romantiska. Favorit: Glittering Images 
2. Michael Connelly. Deckarfavoriten som också har den bästa författarhemsidan jag vet. Kolla in interaktiva Message Board där man kan diskutera hans alster, samt en sida där han svarar på läsarnas frågor.
Bästa bok: The Last Coyote (Den sista prärievargen)
3. Svårt att välja. Det får bli Jo Nesbö. Ingen kan skriva deckare med sådant driv i som han. Bästa bok: Smärtans Hus.

Nu måste jag skicka den vidare, men de som får den har antagligen redan fått den.

Johanna, fortfarande en klippa, som håller reda på allt en skribent kan tänkas vilja veta.
Amanda, ny bekantskap, ärligt och rakt på sak. Om sitt skrivande och annat.
Ann Ljungberg, givetvis. Jag skulle gå alla hennes skrivarkurser över allt i världen om jag bara hade råd.
Mattias Boström. Önskar att han bloggade oftare. Ingen tar sig tid för den som vill veta mer om förlagsbranschen som han. Ovärderligt för en aspirerande författare.


Regler:
1. Tacka den du har mottagit priset av.
2. Kopiera prismärket till din blogg.
3. Berätta vilka tre författare du räknar bland dina favoriter och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka priset vidare till fem mottagare som du tycker förtjänar det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...