lördag 31 maj 2014

92. Bokat lektörsläsning

Nu har jag i alla fall bokat lektörsläsning.
Jag har svårt med disciplinen och behöver emellanåt eld i baken, annars blir det aldrig färdigt. Det räcker inte alltid med att säga till sig själv; före semestern ska det vara färdigt.
Jag har alltid haft problem med att bli färdig med saker som jag gör "för nöjes skull". Distanskurser i olika ämnen utan inlämningskrav är värdelöst. Jag har försökt följa ett antal skrivarkurser som bara är självstudier och det fungerar aldrig.

Nu har jag en dryg månad på mig att skriva färdigt och sedan ett par veckor att redigera. Redigera tycker jag är ganska roligt, men denna gång lär det bli tufft, eftersom jag satsat på att flödesskriva (med hjälp av synopsis) utan att gå tillbaka och redigera (jag går tillbaka och läser igenom däremot).

Den stora fördelen är att det är sommar nu och då är det härligt att sitta ute och skriva. I redigeringsfasen printar jag alltid ut manuset och tar då gärna tåget till någon mysigt stad i närheten där jag kan sitta på ett mysigt café och läsa och redigera (Holland dräller av mysiga städer och caféer, så jag är lyckligt lottad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...