söndag 11 maj 2014

72. Jag har hittat Johan!

Jag fortsätter min jakt efter en verklig person som kan hjälpa mig att gestalta Johan, den andra av huvudpersonerna i mitt nya romanmanus. Den kvinnliga huvudpersonen skriver jag om här.
Jag har inte lyckats helt, eftersom jag håller fast vid att Johan, som är svensk, ska se typiskt svensk ut.
Men det finns något i Sean Penns lite trötta och härjade ansikte som får mig att tycka att det är Johan, i alla fall i slutet av romanen. Ge honom lite blondare och kortare hår bara...

Att jag tycker mycket om Sean Penn som skådespelare spelar givetvis roll. En intressant detalj är att han spelar en fd amerikansk ambassadör i Gabon i filmen Fair Game (leta upp filmen på internet, riktigt bra och intressant historia om upptakten till Irakkriget 2003). Gabon, det land som min roman utspelar sig i, även om jag aldrig nämner det i manuset (och aldrig kommer att nämna igen, förutom i detta blogginlägg...)

Johan? Kanske
Sean Penn i filmen Fair Game

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...