onsdag 7 maj 2014

68. Tvättberg

Det är alltid skönt att komma hem efter en lång resa, men jag hatar, hatar tvättberget som väntar.
Dels hade jag sett till att tvätta allt innan jag åkte, men hann inte stryka och vika, så det är dubbla laddningar som väntar. När jag egentligen vill skriva och vara ute i trädgården och påta, det växer så det knakar där nu. Dessutom har jag en dotter som studentexamenpluggar (ja, och här i Holland har de verkligen studentexamen, det är vinna eller försvinna som gäller. För många icke godkänt och du får gå om sista året...), så henne vill jag serva och skämma bort lite extra, så att hon inte behöver tänka på annat än pluggandet.

Blä. Romanen får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...