tisdag 13 maj 2014

74. Flowfödelsedag

Härligt att ha flow! Det var nästan så att jag glömt hur det var.
Jag är glad att jag har ett hyfsat synopsis, inte för strikt, för då finns det inte utrymme för inspiration, annars hade jag nog fått vilse vid det här laget.

Jag glömde nästan bort att göra födelsedagstårtan.
Det blev en hallontårta (det fanns inhemska hallon i affären, säkert från något av växthusen, men ändå), med turkisk youghurt/vispgrädde frosting som jag gjorde rosa med karamellfärg.
Recept till frostingen hittade jag i Lomelinos Tårtor (underbar tårtkokbok)
Är nyfiken på hur det smakar. Frostingen var i alla fall god.

Och det har slutat regna! Det har nästan regnat nonstop i en vecka här! Solen skiner och jag kunde äta min lunch ute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...