tisdag 13 maj 2014

73. Glömde blogga igen!

Så det får väl bli två inlägg i dag också.

Har kommit in i ett så mäktigt skrivarflöde att jag måste lägga i bromsen ibland (tex genom att ta hand om tvätten...) för att hinna med att tänka. Flödesskrivande är härligt, men det är bra att ha ett bra synopsis (som jag lyckligtvis har, samt flera tidigare versioner av berättelsen), eftersom det är lätt att dras med och glömma viktiga trådar.
Jag tror att jag kommer att få ett jätteredigeringsarbete senare. Jag har funderat på den här  berättelsen i flera år och många scener helt klara i huvudet (och eventuellt nedskrivna på något dokument som gömt sig någonstans). I bland upptäcker jag att jag skriver scener där det refereras till tidigare händelser som jag glömt att skriva om... Och det hjälper inte att jag hoppar i kronologin.

Nåja. Jag är säker på att alla skribenter har råkat ut för liknande saker. Det gäller att knyta ihop alla trådar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...