fredag 7 mars 2014

6. Makt


Längtan efter makt är roten till allt ont. Det är jag övertygad om. Om man tror på en ond makt ligger kanske han/hon/hen bakom, men i stort tror jag att längtan efter makt ligger bakom allt elände i världen. På hög och låg nivå. Den får folk att starta krig, våldta och mörda. Retas och mobbas. Utesluta och trakassera. Avundas.




Vad har detta med skrivande att göra? Inte mycket. Antar jag.
Jag måste komma upp i 7 inlägg idag. Det är bara det.

Har avslutat mitt romanmanus idag. Apropå slut. Jag tror slutet blev bra till slut. Nu ska jag kurera huvudvärk. Köra avfall till tippen. Njuta av vårvädret. Redigera manus. Åka till IKEA. Försöka inte lösa världsproblemen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...