tisdag 1 januari 2013

GOTT NYTT SKRIVARÅR!

Jag har fortfarande inte skrivit en rad, men jag har pillat lite på min novellkurs, vilket i det här skedet mest handlar om att studera veckotidningarnas noveller och allmänna innehåll. Och så fastnar man i lite stickbeskrivningar och recept som följd av det.
Men i alla fall.

Hoppas ni får ett bra skrivarår!  För min del tror jag att det blir bättre än föregående, det har ju svårt att bli sämre... Jag planerar inga massinskick till förlag och kan heller inte förvänta mig några massrefuseringar, så kanske får jag ett sådant där trevligt mellanår, då man bara skapar!
Måste bara få tummen ur lite.

Ps. Såg Hungerspelen på DVD häromdagen, jösses vilken story. Ska ta och läsa boken också. Jag beundrar de som kan skriva bra ungdomsböcker. Läste nyss Cirkeln (som också skulle kunna bli en bra film i rätta händer) och det var också tjusigt hantverk.

1 kommentar:

  1. Håller på att läsa Hungerspelen just nu. Jättebra skrivet. Blir nästan lite avis. ;)

    Hoppas du får ett bra skaparår.

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...