tisdag 8 januari 2013

Städar skrivbordet


Städar skrivbordet. Bort med allt det gamla, speciellt allt som har med gamla manuset Djungelblomma att göra. Den tillhörande pärmen bortstoppad högt uppe på en hylla. Känns skönt. En dag i framtiden kanske jag tar ned den och tittar på den. När den inte framkallar kräkreflexer längre.

Tog bort min Djungelblommabakgrund från Facebook också. Kändes galet, hela min skrivnärvaro kretsade runt den där målningen.
Även om jag skulle ta tag i manuset igen så kommer inte Djungelblomman att vara med, den är bortredigerad. Har redan en ny arbetstitel på manuset. Det är nog den tredje titeln manuset har haft. Men i alla fall. Den ligger på is tills vidare.


Ny skrivardagbok. Alltid något. Nytt och fräscht. Har inte skrivit något i den än eftersom jag inte skrivit något.

Har strukit tvätt och tittat på Hunger Games-filmen samtidigt för att göra strykningen mindre tråkig (det låg massor och väntade efter jullovet, hatar sådant, det hindrar skrivandet).

Så i morgon kanske jag tar i tu med min novellskrivarkurs. Den är första prioritet just nu och kommer förhoppningsvis att hjälpa mig ta itu med skrivarkrampen.
Det är hemskt att ha skrivkramp och inte kunna skriva när det enda som egentligen får mig att må bättre (och komma ur skrivkrampen) är att skriva.

2 kommentarer:

  1. Jag skrev om precis samma sak i min blogg igår, och för mig hjälpte det att skriva för hand, med penna och papper, liksom bara börja skissa lite och det fick krampen att släppa. Jag tycker det avdramatiserar skrivandet och gör det lättare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nya anteckningsböcker brukar vara en kick för mig. Men jag har ett sådant lager nu...
      Eller fixa en ny researchpärm.

      Radera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...