tisdag 22 januari 2013

Om refuseringar, dagsläget och lite annat...

Utmärkta Debutantbloggen, nu utrustad med nya bloggare, tar upp refuseringar igen, ett alltid aktuellt ämne. Gå in och läs, man lär sig en del. Som att inte ha bråttom. Eller att manuset måste hamna hos "rätt person" (det är självaste John Ajvide Almqvist som är inne och skriver en kommentar om detta!)

Själv håller jag på och återhämtar mig efter en tung helg. Jag började känna mig kass redan på lördag kväll, kämpade mig igenom en söndag, då vi firade dotterns födelsedag, med ihållande huvudvärk och dålig mage, för att under natten till måndagen få frossa. Låg med 38 grader under natten och måndagen (fattar inte hur man som ung överlevde febertoppar över 40 grader, denna gång var jag helt deckad! Orkade bara ligga och titta på DVDs, mest Harry Potter).

Det är bättre idag, någon riktig influensa verkar det inte ha varit, snarare någon magåkomma, och jag har kommit en bit på väg med att byta perspektiv på mitt manus. Det förändras en hel del genom att skildras i jag-form, förhoppningsvis till det bättre.

Dessutom har jag gett lite textrespons till en skrivarkollega, det var riktigt kul.

1 kommentar:

  1. Åhh, din stackare. det låter riktigt otrevligt. hoppas du mår bättre nu. jag läste det där inlägget på deb.blogg. och det var intressant.

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...