onsdag 8 februari 2012

På besök i bokmässans hjärta

Jag var hemma i Sverige en sväng under helgen och fick både lite egentid, föräldratid och sist men inte minst tid för mitt uppdrag som Bokmässans bloggambassadör 2012.

Jag skrev lite (ändrade lite på min inledning till Djungelblomma), men annars blev det mest läsning innan jag tog en promenad i kylan till mina föräldrar.

På söndagen åkte jag till Göteborg och fick besöka Bokmässans hjärta. Samt bo på fint rum på 10:e våningen på Hotel Gothia Towers (kände mig som en viktig författare), äta räkmacka på Heaven 23, samt annan god mat till middag och lunch (räkmackan på egen räkning, resten betalt av Bokmässan, jo, vi togs väl omhand!).

Känner mig riktigt taggad inför Bokmässan 2012. Ska strunta i skrivandet och läsa, läsa, läsa! Norden är temat 2012 och jag har en del att ta igen. Har inte läst så mycket nordisk litteratur, förutom Jo Nesbö.

Alla bloggambassadörerna. Foto; Tomas Belfrage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...