tisdag 31 januari 2012

Dött på skrivarbloggen

Det är lite dött här på bloggen och kommer så att förbli, ett tag till.
Främsta orsaken; jag skriver inget just nu, har inte skrivit på åtskilliga veckor. Och kommer nog inte att bli så mycket skrivet de närmsta veckorna heller. Varför?
Jo, jag har ju som sagt börjat jobba som brevbärare, bara några timmar i veckan (på papperet), men inkörssträckan kommer att bli lång. Jag är helt slut efter några timmars jobb och får vara glad att jag lyckas laga mat till familjen.
Alla har varnat mig för att de första veckorna är tuffa, men att det blir bättre (och då har man bättre kondition på köpet! Kanske blir jag av med några kilo också, om jag dessutom ser till att äta nyttigt). Hoppas bara att knän, axlar och rygg håller, så ska det nog bli bra till slut.
Men skrivandet. Det får vänta ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...