fredag 20 januari 2012

Femte refuseringen inne

En vanlig standardrefusering denna gång också. Faktiskt en exakt kopia av refuseringen för mitt förra manus av samma förlag.
Nu väntar jag på tre till från detta första inskick. Om jag får standardrefuseringar för de tre också, är det då någon idé att skicka manuset till en andra omgång förlag (jag har redan tjuvstartat inskickandet, ett förlag tog emot manus via epost så jag skickade det häromdagen)?
Jag menar, eftersom standardrefuser brukar betyda att manuset inte har blivit läst, är det då troligt att andra förlag verkligen läser? Det måste ju uppenbarligen vara något fel på manuset.

4 kommentarer:

  1. Jag har fått flera manus refuserade, och ja, jag tror helt ärligt att om du får standardrefuser från fem förlag så är det bättre att skriva om innan du skickar till fler.

    Själv har jag en blogg <a href="http://vadvilljagtjuva.blogspot.com> Boktjuven</a> för att försöka komma på hur jag kan skriva bättre genom att lära mig av vad andra skrivit.

    Titta gärna in där!

    SvaraRadera
  2. oj det blev lite fult. ...
    http://vadvilljagtjuva.blogspot.com
    ska det vara :)

    SvaraRadera
  3. Hej Ingerun!

    Sanningen är att jag inte har en aning om vad som behöver skrivas om! Inte i nuläget i alla fall. Jag har haft en författarcoach/lektör inkopplad sedan starten nästan ända till slutet, och jag har skrivit om och skrivit om...
    Har varit övertygad om att jag har producerat ett riktigt bra manus.
    Är inte riktigt lika övertygad längre, men har inte gett upp.

    Vet dock inte om jag ska skicka in till fler förlag i nuläget eller inte.

    SvaraRadera
  4. Nej visst är det svårt att veta vad det är som gör att man inte kommer över ribban. Klart du skall skicka in till fler förlag! Men det kan vara en bra idé att vänta lite, om utifall du får någon bra idé.

    Själv brukar jag ha som minst ideer just efter några refuseringar. Men efter ett tag poppar de upp igen. :)

    Lycka till iallafall!

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...