onsdag 9 november 2011

Unni Drougges tips för utgivning är inte så uppmuntrande...

...med andra ord; det är förbaskat svårt, om inte säga omöjligt att bli utgiven. Ändå sker det gång på gång, för några få. Så undrens tid är ännu inte förbi, hoppas jag.

Intervjun med Unni finns på 1av3. Ett utdrag:

Vad är ditt främsta tips för att bli utgiven på ett förlag? 
– Ska jag vara krass är det att a) vara känd kolumnist b) vara känd artist c) vara känd deltagare i spektakulär realitysåpa d) vara kulturskribent e) jobba som reporter på teve och hata ditt jobb/din chef f) skriva om oerhört triviala relationer där något allvarligt men välkänt äger rum: mord, skilsmässa, otrohet e d g) skriva romanbiografi om känd person.

1 kommentar:

  1. jaja, jag brukar ta sådana uttalanden med en klackspark. Det enda syftet med dem är att skilja agnarna från vetet, de som oförtrutet kämpar vidare och ignorerar alla olyckskorpar som kraxar är de som faktiskt har en chans att bli utgivna i slutändan. den som ger upp kommer definitivt INTE bli utgiven och får inte heller något hedersomnämnande för gott försök. Hindren är många och höga på väg mot målet men med facit i hand (de debutanter som faktiskt BLIR antagna) så är det ju inte omöjligt. Kämpa på bara. Envishet är det viktigaste här tror jag. Förr eller senare kommer du nå ända fram, det är jag säker på. :)

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...