tisdag 15 november 2011

ANDRA refuseringen inne

De kommer ofta i klump, refuseringarna. Kanske inte så konstigt när man skickat in manusen i klump.

Det är klart att man försöker mjölka refuseringen på alla möjliga budskap, men jag går verkligen bet denna gång. "Vi hittar dessvärre ingen plats för det i kommande utgivning" är egentligen bara en omskrivning av förra refuseringens "vi hänvisar till begränsat titelutrymme".


Har de läst manuset eller är detta bara en vanlig standardformulering (alltså; manuset har inte blivit läst i sin helhet)? Den korta tiden får mig att tro att de inte har läst alls, eller bara en liten del. Precis som med refuseringen i måndags. Inte någonstans i mailet står det faktiskt att de har läst, bara att de ha "diskuterat manuset". Det skulle ju kunna betyda att de bara har läst följebrevet och konstaterat att manuset inte är något för dem. Det betyder ju inte nödvändigtvis att det är något fel på följebrevet, snarare att det på ett bra sätt presenterar manuset och att förlagen kan ta beslut utifrån det.

Det var naivt av mig att tro att jag skulle kunna tackla refuseringar bättre denna gång. Att jag skulle vara med hårdhudad. Kanske borde jag skylla på PMS och huvudvärk, blir alltid så deppad denna veckan i månaden. Refuseringar hjälper inte. Inte heller att jag inte fick jobbet jag sökte (extrajobb som brevbärare i december), eller att veckan som gick var helrutten.

Jag älskar Nene Ormes gamla inlägg på Debutantbloggen  Förlagskontakt av åttonde graden. Enligt det har jag bara nått till +/- 0 refuseringen, med en liten doft av +1.


Tur att jag bunkrade upp med choklad efter refuseringen i förrgår. Och vår stad har en alldeles fantastisk chocoladeatelier, som bland gör praliner med stiltonost i. Alldeles underbar! Får nog ta och cykla dit...







1 kommentar:

  1. Hittade just hit via en annan blogg. Jag går också i väntans tider, ack ja :) svårt att förbereda sig för det där jobbiga: refuseringarna, man kan väl bara intala sig att de ingår ...
    Ha det gott & lycka till!
    Nanna

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...