torsdag 8 september 2011

Slutspurt

Manuset närmar sig fullbordan. I den mån ett manus någonsin kan räknas som färdigt.
I alla fall är det nära det skick det bör ha när man skickar det till förlag. Bara ren korrläsning var med andra ord.
Efter en dipp i förra veckan, första omgången av separationsångest antar jag, känns det nu mycket positivare.
Det trots att jag fått nobben av ett av förlagen högt upp på "wanted-listan" (alltså de lag jag skulle vilja bli utgiven av, om jag fick välja). Ett mindre, nyare förlag, som inte trodde att manuset passade deras utgivning. Något som jag i och för sig hade på känn, men det känns ändå lite tråkigt. Antalet förlag som inte vill läsa/har manusstopp börjar tyvärr rada upp sig.
Det är bara att leta vidare.

Men en positiv sak är att en person inom förlagsvärlden vill läsa mitt manus, även om jag nästan är helt säker på att manuset inte passar dem (det är en nischat förlag, om man säger så...). Men om någon vill läsa så säger jag inte nej. Kanske kan man få lite feedback och tips.

Och bokmässan närmar sig! Det ska faktiskt bli riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...