söndag 25 september 2011

Nöjd med bokmässan?

Nöjd med bokmässan 2011?

Som läsare och vanlig svensson?
Ja! Sprang på flera intressanta seminarier (men flera hann jag inte med) och blev inspirerad av läsa en massa böcker (inte bra för plånboken tyvärr). Mer om detta på Bokmässebloggen.

Som skrivarbloggare?
Ja! Många av er skrivarkollegor där ute i cyperspace fick ett ansikte och en röst. Underbart!

Som skribent?
Nej. Jag fick alldeles kalla fötter. Hade drömt om hur jag skulle gå runt och leta reda på förlagsmänniskor som jag skulle "bli ett ansikte för". Men det är svårt när man inte vet vem man ska leta upp. Jag hade i princip bara två som jag "kände" via mailkontakt och andra sociala media. En av dem hann jag bara säga hej till och svisch så försvann hon. Såg henne aldrig igen även om jag gick förbi montern så där varje timme.
Den andre hann jag byta några ord med och det kändes bra. Han var som han verkade på Twitter. Alltså genuint trevlig!

Ska jag skylla på att jag är en feg person? Kanske.
Ska jag skylla på att det råkade vara helt fel tid i månaden? Jag mådde egentligen skit alla tre dagarna. Hade jag varit hemma hade jag legat i sängen med fördragna gardiner och en bra ljudbok inpluggad i öronen.I stället flög jag över halva Nordeuropa, satt på bussen drygt 2 timmar på dag och sprang runt på en myllrig bokmässa med ständig huvudvärk, magont och ryggvärk och allt annat dj-skap det där drar med sig, som bottennapp vad det gäller självkänslan (för att inte tala om toalettköer!) Och noll energi för att vinna över den där fegheten.
Jag blir så trött på mig själv. Jag tror ju verkligen på mitt manus. Varför lyckas jag inte tro på mig själv då?

Lärdom: Jag skulle aldrig kunna bli en bra försäljare. ;)

Men jag träffade två av mina testläsare och pratade med dem ordentligt. Uppmuntrande. Behövdes. Mycket. Nästan så att jag börjar längta efter att ta tag i ett nytt manus. Vet bara inte vilket. Det finns så många där i digitala skrivbordslådan.

Som minglare?
Nästan lika med noll. Litet undantag lördag kväll. Fick bland annat träffa Amanda Hellberg och det var kul!
Men Simona dök inte upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...