tisdag 22 mars 2011

Writing Binge

Inte så att jag skriver så att tangenterna glöder, men det har släppt lite. Jag har bara inte hunnit skriva.

Jag skickade iväg mina totalt omskrivna första sju kapitel till min författarcoach och fick väldigt positivt respons. Nu vågar jag fortsätta. Framför mig ligger dessutom en helt nytt kapitel, som på grund av innehållet (huvudpersonen är i ett afrikanskt flyktingläger där hon intervjuar fd. barnsoldater) kommer att bli väldigt svårt att skriva. Ämnet är brännande smärtsamt och hur skildrar man det på ett bra sätt? Det får varken bli överdrivet äckligt eller så ytligt att läsaren inte dras med i dramat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...