tisdag 15 mars 2011

Knådar deg

Jag bakar för fullt idag. Förhoppningsvis ska jag hinna ut i trädgården lite också och fixa lite. Kommer solen fram har de lovat 14 grader. Kanske kan jag sitta ute och skriva lite. Och fika. Nybakade bullar.
Jag bakar ofta när jag har lite skrivarkramp. Det brukar lösa viss kramp och hjälper en att tänka. Dessutom känner jag mig duktig och nyttig när jag bakar.

Jag har grubblat  lite över det här med överbearbetning av ett manus. Hur undviker man det?
Nu håller jag på att skriva om inledningen till min roman från scratch, med bara stolpar till hjälp. Tittar inte ens på gamla manuset.
Men så fort jag tar tag i det skrivna sätter jag igång och bearbetar. Ändrar här och där.
Nu funderar jag på att bara rätta stavfel och meningsbyggnadsfel och skicka iväg kapitlen i ett ganska rått stadium till min författarcoach. Kanske är de inte råa, kanske är de ganska färdiga, jag vet inte. Värt att testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...