söndag 28 november 2010

Lite mer om min NaNoWriMo-roman

NaNoWriMo var en spännande upplevelse. Efter 10 000 ord trodde jag inte att jag skulle orka i mål (50 000 ord), men berättelsen började leva sitt eget liv och växte. Det var fascinerande att se.
När jag nu snabbt läser igenom inser att mycket är bedrövligt, men inte så bedrövligt att det inte går att ändra på.
Storyn håller, tror jag.

Det var också lärorikt att det går få sådant rutin på sitt skrivande. Jag skrev faktiskt varje dag i 27 dagar.

Jag har lagt ut ett litet smakprov på Kapitel 1
Bära Huvudet Högt
Läs och säg vad ni tycker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...