torsdag 4 februari 2010

Kreativ dag

Det ska förhoppningsvis bli en kreativ dag idag.
Jag vaknade med flera scener i huvudet, liksom färdigskrivna därinne. De kommer senare i romanen, men har pockat på uppmärksamhet ett tag. Eftersom jag har hållit på med att få de första 100 sidorna färdiga för författarcoachingen på skrivarkursen i London i mars har jag inte haft tid.
Men nu måste jag. Egentligen måste jag in till stan för att hämta mina nya glasögon. Fast det kan vänta. Huset är ganska nystädat och jag fick undan en massa stryktvätt häromdagen. Ungarna är i skolan ända till tre och huset är för mig själv.
Nu har jag satt en bulldeg och ska kombinera bakandet med skrivandet. Det brukar fungera bra.
Så börja och skriv!

Visst ja, kaffe först. Höll på att glömma det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...