onsdag 17 februari 2010

Ickestandardrefus!

Det känns nästan lite fånigt att bli så här jätteglad över en liten refusering som inte är en standardrefusering.

Tre orsaker att jag blir glad:

  1. Det är inte en standardrefusering.
  2. Jag visste redan på förhand att manuset inte passade förlaget, med förläggaren läste ändå. 
  3. Några korta uppmuntrande ord: Du skriver bra. Drivet framåt är bra. Bra dialog.
Det räcker långt.

Nu ska jag synda och baka bullar till semlor, fastän fastan redan har börjat.

4 kommentarer:

  1. Klart du ska äta semlor! Med god aptit och utan skuldkänslor.

    På samma sätt som man firar födelsedagar, även under fastan, måste det ju vara OK att festa Semla när man får uppmuntran.

    Jag tänker inte gratta till refuseringen, men jag förstår hur du känner det :)

    Kram och lycka till. Och låt oss få se ANDRA DELEN någon gång nu!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det lustigt så lite som behövs för att göra en glad! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Monica,
    Jag vet hur det känns att bli glad för det lilla....Jag samlade mina krafter och startade ett eget förlag, Ord Text Mening och nu ger jag ut min bok själv. Har realease fest på onsdag och då släpps min bok, Cancerkarusellen. Har redan fått in 50 st förhandsbeställningar och bokhandlare runt om i Skåne har hört av sig. Media är kontaktad och nu är det bara att köra. Så gör som jag - Sluta vänta på förlag, gör det själv!

    SvaraRadera
  4. Anna Lindvall Olsson26 februari, 2010 14:01

    Hej igen,
    Glömde lämna min hemsideadress: www.123minsida.se/annalindvallolsson. Gå in där och läs om hur jag gick till väga.

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...