torsdag 16 oktober 2008

Stal en mening från en blogg idag...

...får man göra det?

En av mina huvudkaraktärer har frikyrkobakgrund. Efter en skilsmässa lämnade hon inte bara den unge pastorn hon var gift med utan kyrkan och Gud också.
En orsak till det kraschade äktenskapet var deras barnlöshet. Bland andra.

I en bloggkommentar kom följande reflektion över frikyrkornas sexualisering av äktenskapet;

"Vid ett riktigt lyckat "frikyrkobröllop" känns det som om bruden skall vara oskuld när hon lägger sig i bröllopssängen och gravid när hon stiger upp igen."

Numera klippt och klistrat in i min roman. Ganska omskriven, men ändå. Får man göra så?
Nu har jag i alla fall angett källan.

-------
Om den halvanonyme AT skulle ha invändningar, välkommen att protestera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...