måndag 9 juni 2014

Klarade Blogg 100

Men nästa år ska jag verkligen blogga varje dag, (jag missade ibland, men tog igen det nästa dag och skrev två inlägg) och inte bara ett par rader, som jag gjorde vissa dagar.De dagarna kändes det mest som jag gjorde en Facebookuppdatering. Men totalt har jag faktiskt skrivit mer än 100 inlägg.

Först kändes det konstigt att skriva om "allt möjligt" på min skrivarblogg. Men jag vande mig snabbt, och det faktum att jag länge har haft 3 bloggar (en "vanlig", en för skrivandet och en för bokbloggandet), kändes inte längre hållbart.
Slutsatsen är att jag tror att jag fortsätter att skriva om "allt" på den här bloggen, men att jag ska försöka att anknyta till skrivande så mycket det går (inte nödvändigtvis bara om mitt eget skrivande). Det flesta som har skrivarbloggar eller författarbloggar gör det också. Men det kommer nog att slinka in några ord om en bok jag läst på bokbloggen, men jag kommer inte att driva den lika ambitiöst. Jag hade bokbloggen som vattenhål under min skrivartorka, efter det att alla refuseringar nästan tagit kål på skrivarglädjen.

För övrigt är det 25 grader varmt är och extremt hög luftfuktighet (inte så konstigt eftersom jag bor ungefär 2 meter under havsytans nivå och överallt har man en sloot, avvattningskanal. Vi har en bakom huset. Snart kommer åskan enligt regnradarappen. Jag planterade några fuchia i kruka och svettades så att de rann in i ögonen.
Vår sloot, kanal,
med algblomning som ni ser,
 bakom huset och trädgården.
Nyplanterad fuchsia
vid uteskrivarhörnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...