onsdag 5 juni 2013

Jag älskar...

... när det blir sommar (det blev inte det förrän nu i Holland...) och man kan sitta ute och skriva, läsa, äta, ta en tupplur...

Bara att ha valmöjligheten att sitta i solen och steka, eller i skuggan om det blir för varmt och man inte kan se skärmen, är underbar.
Minipc:n åker ut ur sitt fängelse (den är kopplad till stor skärm, löst tangentbord etc i min lilla skrivarlya hela vintern) och hamnar i knäet. Batteriet börjar ge med sig, men som tur är har jag eluttag nära.

Jag fortsätter med min novellkurs. Mycket känner jag igen (som just nu om gestaltning) men samtidigt är det nyttigt att påminnas, göra nya övningar och framför allt; "tvingas" in i novellformatet. Det vill säga; skriv komprimerat, skala av sådant som är onödigt. Inte helt lätt, jag kan tycka att karaktärerna blir platta, man hinner ju inte lära känna dem som i en roman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...