torsdag 11 augusti 2011

Läsarreaktion på Djungelblomma III

Ännu en av mina testläsare har reagerat. Ett långt mail, med ganska många synpunkter, som jag måste fundera på. Men det är bra att ha något att bita i när jag tar tag i texten efter att inte ha tittat på den alls på två månader (bra gjort, va!?). Jag hade förväntat mig en del kritiska påpekanden från denne läsare, som har läst ett tidigare manus av mig, så det var väntat.
Därför är den positiva feedbacken som han också gav alldeles extra glädjande. Inte så att jag inte värderar de överväldigande positiva orden från tidigare  testläsare, men ni förstår vad jag menar.
Jag saxar åter:
"Det är driv i texten."  
"Metaforerna ligger som hand i handske, ganska lagom många, gillar dem. Rytmen är proffsig..." 
"Personbeskrivningarna fungerar..."  
"Kul att du lyckas mata in relationsdrama, med klassisk spänning och kunnig samhällsbeskrivning."   
"...på slutet ville jag inte sluta--- ville veta hur det skulle gå. Jag sögs in i boken allteftersom..." 

"Tack för en spännande och välskriven läsupplevelse---Du har gjort fantastiska framsteg, proffsigt, Monica! Blir inte detta manus antaget är det fel på förlagen. 

Är extra glad över att jag fått läsa manuset till en bok som blir den första publicerade av en blivande välkänd författare."


När jag fått så genomgående positiva (och överensstämmande) reaktioner från tre väldigt olika läsare börjar jag faktiskt riktigt tro på det här manuset.
Det ska bli kul att komma hem, återuppta en bra skrivarrutin och ta i tu med manuset igen.

1 kommentar:

  1. Grattis, Monica! Jag har ju följt denna Blogg tidigare och din målmedvetenhet och frågat och frågat för min del. Nu kommer min "bok" ut på egen risk om några dagar. "Pat. är frisk och pigg för övrigt". Det gällde att hålla fast vid några positiva omdömen för 50 år sen och inte ge upp!

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...