fredag 26 augusti 2011

Genreblandning del femtioelva

Jag har varit inne på det här tidigare; genreblandning. Kan liksom inte släppa det.
Vad är det för fel på kebabpizza egentligen? En del gillar det, andra inte.
Jag väljer att kalla mitt nya manus en kärleksroman. Och tillägger; med en stor dos spänning. För den blir spännande efter ett tag, min kärleksroman.
Om jag inte skulle genreblanda, hur skulle romanen se ut då? Den skulle falla platt. Det skulle inte bli någonting.
Dessutom har mina testläsare sagt att jag har lyckats få ihop det där med relationsdramat och den klassiska spänningen. Så jag tror det funkar.

Och jämfört med det här:
Cowboys and Aliens

















är min genreblandning ganska mild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...