tisdag 9 april 2013

Nästan framme...

Håller på med sista kapiteln av Djungelblomma version XXX (Som nu heter något helt annat, men för enkelhetens skull fortsätter jag att kalla manuset Djungelblomma. I själva verket har djungelblomman blivit bortredigerad. Så kan det gå).

Det känns överkomligt nu. Snart färdig. Sedan korrläsa en gång till och printa och skicka in alt. maila. Jag har tre förlag kvar att skicka till.
Sedan ska jag aldrig röra manuset igen. Aldrig. Om inte ett förlag är intresserat, förstås...

Mitt förra manus har jag aldrig tittat på igen, efter att jag skickade iväg det till allra sista förlaget på listan. Konstigt egentligen, när jag tänker på det nu. Det hade jag inte trott . Nu kan jag se många brister i det manuset.
Undrar om jag kommer till samma insikt om det här manuset någon gång. Antagligen. Synd bara att det är för sent då, när tåget har gott.
Men insikten kan i alla fall användas i nästa manus.

Undrar vilket manus jag ska ta tag i härnäst. Jag har varit inriktat på ett speciellt, men nu har ett annat pockat på uppmärksamhet. Mitt NaNoWriMo-manus från 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...