torsdag 19 juli 2012

Ge mig lite Stockholmstips!


Nu har jag ställt samma fråga på alla mina tre bloggar, hoppas att jag ska få lite intressanta napp.

Vi planerar en Stockholmsresa med barnen, och skulle gärna vilja ha lite turisttips. Och då menar jag inte det gamla vanliga; Slottet, Gamla Stan, Gröna Lund, Skansen, Vasa... de står redan på to do-listan.

Har läst i guideboken att det finns väldigt många muséer i Stockholm. Vilka är värda att se? Om man ska ta en tur med båt ut i skärgården, vart ska man åka då? Vilka caféer ska man fika på?
Några bokglömda pärlor?

Ungarna är mellan 10 och 16, inga småbarn alltså, de tål ett och annat museumbesök.

1 kommentar:

  1. Jag brukar alltid tipsa om ett besök på restaurangen/fiket Fåfängan.
    http://fafangan.se/
    Nu var det ett par år sedan jag var där själv men bör ändå vara säkert. Bara utsikten över Stockholm i sig är magnifik. Satsa dock på ett tillfälle med fint väder. :)

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...