fredag 8 juli 2011

Bokmässan 2011

Jag vill bara meddela att jag kommer till bokmässan!
Har inte varit där sedan 2008 och tycker att det är dags. Dessutom visade sig flygbiljetterna vara betydligt billigare än jag hade trott. Jag bor gratis hemma i stugan och dessutom går Express Röd ända hem till stugdörren, nästan, ända från Korsvägen.

Hoppas även kunna genomföra den där manuspresentationen... Måste öva på en Pitch! Någon som har tips? Hur bär man sig åt? Jag är inte van vid sådant där. Har faktiskt bara varit på en enda anställningsintervju i hela mitt liv (men det jobbet fick jag!) och tror att jag gör ett ganska bra intryck IRL. Men det här är annorlunda. Att presentera sitt manus på fem minuter så att förlagsmänniskorna blir intresserade. Spännande, men svårt.

Hoppas det ordnas en del bloggträffar, så att man kan se sina bloggvänner IRL. Hur gick det till förra året? Bokbloggar och skrivarbloggträffar, blev det några sådana?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...