tisdag 31 maj 2011

När ska man INTE skicka in manus till förlag?

Alltså; under vilken tid på året ska man INTE skicka in manus till förlag?

När är risken störst att manuset försvinner i mängden?

1.Direkt efter semestern? Då har alla författarwannabees fått tid att knåpa ihop sin roman och skickar in den.
2.Direkt före semestern? Folk på förlag är så trötta och längtar så efter semester att de skummar igenom manusen bara för att hinna skicka refusen före semestern (så den stackars författarwannabeen inte behöver vänta), alternativt de hinner inte läsa och manuset hamnar på alternativ 1.

Vad tror ni? Någon som har erfarenhet?

(Återigen ser jag ut att få mitt manus klart strax efter sommaren. Inte så välplanerat, tror jag...)

4 kommentarer:

  1. Tror inte det spelar jättestor roll. Om alla skickar vid "rätt" tidpunkt blir det trångt då ...

    Du har en present att hämta på http://www.annljungberg.se!

    SvaraRadera
  2. "Rätt" tidpunkt borde nog snarare vara:
    1) rätt person
    2) rätt tid på dagen
    3)rätt humör
    4) rätt intresseområde osv....
    Kort sagt det är bara att skicka in!!

    SvaraRadera
  3. Manuset kanske ändå inte blir klart förrän till jul, och så är alla förlagsmänniskor julstressade....

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...