lördag 30 april 2011

Tältsemester

Liten kyrka strax utanför La Roche-en-Ardenne
Barnen har majlov (det har man alltid i Holland, i samband med "drottningdagen" och fredsdagen 5 maj) och vi ska iväg några dagar. Vi är så modiga att vi ska tälta i Ardennerna i Belgien. Detta lilla kuperade skogsområde besökte vi för ett och ett halvt år sedan, och jag blev väldigt förtjust i området. Branta dalgångar, skogar, mysiga byar och sist men inte minst; god mat. Belgarna är bra på det.
Nu hoppas jag att det blir bra väder, så att vi inte fryser halvt ihjäl.

Jag älskar att resa, men skrivandet får stå tillbaka just nu, tyvärr. Jag mår inte så bra av det. Skrivandet är som en drog man blir beroende av. Och så tappar jag flytet i storyn (som jag egentligen kan rabbla med ryggraden). Frustrerande.
Efter resan kommer hantverkarna. Nytt badrum ska det bli, äntligen. Men jag räknar inte med mycket skrivande då heller. Kanske blir det bättre i slutet av maj.

1 kommentar:

  1. Det är ju så vackert i Ardennerna. Jag hade en pojkvän från Belgien för många år sedan, och han visade mig allt som detta lilla land har att erbjuda. Kan sakna alla dessa pommesfrites-vagnar som stod i varje gathörn och sålde de mest underbara frites som finns med majonnäs till... Ahhh.

    Hoppas ni får en underbar resa. Bon Voyage.

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...