måndag 26 april 2010

Glad

Vad glad jag blev när jag upptäckte att denna blogg fanns omnämnd på självaste Bokmässans hemsida som en av månadens fem bokbloggar. I fint sällskap, bla Bokhora.

Annars blir det inte så mycket skrivet just nu. Har just haft föräldrarna på besök här i Holland och det blev ett annorlunda besök, eftersom större delen av tiden gick åt att försöka se till att de kom hem igen.
Ja, ni vet, Eyjafjallajökull.

Till slut blev det att resa med dem på tåget genom Holland och Tyskland och sätta av dem vid Stenabåten i Kiel.

Men vad jag tycker är märkligt är att ibland när hjärnan verkligen är upptagen med annat, så kan inspirationen rinna till. I detta fall fick jag scener framför mig i ett romanprojekt som jag just nu inte håller på med. Ett framtida. När jag låg och inte kunde sova på grund av stress kom nya saker för mig.
Konstigt att hjärnan funkar så. Tyvärr har jag inte hunnit skriva ned så mycket, men jag brukar inte glömma. Det får vila där i ett hörn av huvudet.
Borde kanske sätta mig och skriva ett synopsis för den där berättelsen.
Borde.
Det är så mycket man borde.

Nästa vecka åker vi till Italien. Om allt går som det ska. Vi ska inte flyga och vi ska inte åka till Vesuvius.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...