onsdag 26 januari 2022

Summering av skrivaråret 2021

 Jag brukar alltid skriva en summering av skrivaråret runt årsskiftet, men i år har jag alldeles glömt. De senaste skrivaråren har ju varit så usla att man kan ta för givet att 2021 har varit likadant. Men icke. Det finns lite ljusglimtar. Jag har inte lyckats få iväg mitt senaste manus till förlag (det har varit färdigt i två år, ska bara korrläsa...), men jag gick en skrivarkurs i att skriva feelgood i våras. Lite för att tvinga igång mig. Och det var verkligen roligt. Nu ska jag bara få i hop 50 sidor feelgood som kursledaren ska läsa. Det har inte riktigt lyckats än, men det kommer...

Och jag har anmält mig till Ann Ljungbergs Avancerad Romanskola i London i mars!

Har varit på Anns kurser förut, även i London, och just den här har jag länge velat gå, men det har inte blivit av. Om inte coronan slår tillbaka ska jag till London! Det ska bli så kul.

Skrivarlöften inför 2022:

  • korrläsa Sanden är inte smutsig och skicka till förlag
  • skriva ett första råmanus av min feelgood och ta med till Londonkursen
Det får räcka med löften. Det viktigaste är att skrivandet kommer igång.
Ska öppna dörren till skrivandet igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...