fredag 6 april 2018

Manuset med stort M

Jag antar att alla författare, utgivna eller aspirerande, har ett manus med stort M.
Manuset.

Det har jag också. Jag har jobbat med det av och till i över tio år. Nu var det dock ett tag sedan och jag tror nyligen fram min anteckningsbok om det här Manuset (jag brukar ibland kalla det prästskrönan, eftersom det handlar om en präst). Rätt så intressant.

Hittade en anteckning som började så här:

Mayflower Hotel Beirut, Libanon
7 oktober 2005
(Alltså bara det; skrivet på anrika Mayflower Hotel, där krigsreportrarna flockades under inbördeskriget under 1970- och 80-talet)

"YYs och XXs karaktärer behöver utvecklas. YY upplever sig själv som klok och..."

Och så vidare.

Manuset har alltså mer än tretton år på nacken.
Behöver jag säga att jag inte känner mig speciellt produktiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...