torsdag 11 juni 2015

VG! Och Simona får förlagskontrakt i USA! Ännu mera VG!

VG!
Väl godkänt!
På hela 30 poängs kursen i Litteraturvetenskap. Det gav mersmak, även om organiseringen av kursen var lite strulig. Jag satsar på att läsa fortsättningskursen i höst. Med sikte på kandidatkursen året därpå.
Men nu är jag lite trött på att läsa "god" litteratur (hatade Flaubert, Zola och Strindberg nu på slutet, vilka mansgrisar... de fick en känga i min feministiskt färgade sista hemtentamen...) och gottar mig i en Ken Follett.

Ännu mera goda nyheter idag: Härliga Simona Ahrnstedt har sålt sina tre senaste (varav den tredje ännu inte är skriven!) romance-romaner till ett amerikanskt bokförlag. Det är stort, eftersom romance är jättestort i USA. Det är svårt att slå sig in där.
Grattis Simona!

1 kommentar:

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...