fredag 5 juni 2015

Sista hemtentan och ny dator!

Jag kämpar vidare med sista hemtentan på litteraturvetenskapen, en feministisk läsning av Flauberts Madame Bovary och Zolas Therese Raquin (ha!). Riktigt kul att få stifta bekantskap med feministiska portalfigurer som Simone de Beauvois och Kate Millett, för att inte tala om brittiske filosofen Stuart Miller! Jag njuter av läsningen, men att få ihop en uppsats är inte de lättaste. Måste sortera alla intryck.

Och jag har fått en ny dator! Skriver första inlägget på bloggen med den nu. En ASUS 11 tummare, som är både pekdator (om än inte så avancerad som ipad) och vanlig dator med Windows 8 och allt. Man kan ta loss skärmen och största fördelen; det finns en 500 GB hårddisk för lagring i tangentbordet. Jag hade länge sneglat på dessa små smarta allt-i-ett datorer, men valde att inte köpa eftersom man bara kunde spara i molnet. Jag litar inte på molnet!
Tills jag upptäckte denna variant som Mediamarkt hade ett ruskigt bra pris på.
Himla nöjd hittills, måste bara vänja mig vid den blanka skärmen.

Dessutom är äntligen uppfräschningen av trädgården klar. Ny veranda av trä bland annat. Sommarn kan komma (ska bli 30grader idag, säger de...)
Ny veranda! Författarhunden ligger dock
helt i jorden

ASUS Transformer 11"

och jag har chilifrukter på mina chili Cajun Belle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...