onsdag 27 augusti 2014

Paus!

Det blev en längre bloggpaus än jag hade tänkt.
Det har inte blivit något skrivit, som alltid på semestern. Jag kan inte skriva under semestern, det är för stökigt omkring mig. Vi tränger ihop oss i en 50 kvm stuga med tillhörande friggebod varje sommar, himla trevligt, men döden för skrivandet. Men jag klagar inte, jag behövde den pausen.
Jag utnyttjar tiden till att läsa mycket. Massor. Det bästa med läsandet är att det inte spelar någon roll vilket väder det är.
Men jag har fått mitt lektörsutlåtande och det har jag endast delvis lyckats ta in. Det var övervägande mycket positivt, men gav också viktiga uppmaningar till förbättringar (och där hade jag haft samma känsla, så det var skönt att det överensstämde). Fast just nu har jag ingen aning om hur jag ska förbättra. Men det kommer nog). 
Jag är fortfarande lite för överväldigad av allt det positiva lektören hade att säga. Den bekräftelsen behövde jag. Det är inte bara jag som tror att jag har en förbaskat bra story på gång.

Och så en liten hemlis.
Vi kanske får tillökning. Hoppas allt går vägen.
Ps. Tillökningen har fyra ben.
PsII. Om det är en hane ska han heta Jack säger ungarna. Helt ovetande om att huvudpersonen i mitt förra manus hette Jack...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...