onsdag 29 maj 2013

Längtar efter att krypa in i en skrivarkokong

Det går fortfarande trögt med skrivandet. Efter en dryg månad med ursäkter (resor, sjukdom etc) har jag inte så mycket mer att skylla på än PM (i och för sig en ursäkt så god som någon...).
Men det går fortfarande trögt. De två senaste dagarna har jag ägnat i trädgården, efter en lång kall och regnig vår, plus två veckor på resa, såg den ut som skrutt och kirskålen (hatar!) hade tagit över allt.
Konsekvens: Inget skrivet och vansinnig träningsvärk och ont i ryggen.

Idag har jag skrivit en och en halv novellsida. Alltid något!

Längtar efter den där tiden när man riktigt går in i en skrivarkokong och bara skriver. Allt annat får vänta. Men egentligen vet jag att det som funkar bäst är gammal hederlig disciplin. Använda sittfläsket. Sätta upp ett schema.

Nu är det vackra vädret över och regnet inbjuder till skrivande. Får se hur det går.

1 kommentar:

  1. Jag längtar också efter att få börja skriva igen, inte "bara" redigera.

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...