lördag 8 september 2012

JAG VILL BÖRJA SKRIVA IGEN!!!!

Men hinner inte riktigt. Det är frustrerande.
Så många saker kommer i vägen.
1. Mitt gamla manus skulle redigeras och skickas till Förlaget (det är redigerat och jag skulle bara kolla layouten lite, så det är snyggt, liksom, men inte ens det har jag hunnit).
2. Familjen ska tas om hand. Hm... Föräldramöten, utvecklingssamtal etc etc. Det hjälper inte att jag har en make som är "politiskt aktiv" och springer på alla sorts kampanjevenement (riksdagsval här i Holland på onsdag i nästa vecka).
3. Ett jobb ska skötas. Trodde ni att folk inte skickar brev längre? Inte sant, inte sant...
4. Jag är en av bokmässans bloggambassadörer och med det följer vissa förpliktelser. Jättekul, men även det tar tid.
5. Jag läser. Har hamnat i en extremt läsboost just nu, eller vad det heter. Just nu;rec ex av Jan Gullious Dandy (tycker mycket om hittills).

Men ibland när jag vaknar är han där och pockar på uppmärksamhet. Johan, heter han. Är svensk och oljeingenjör och förkroppsligar nästan alla dåliga sidor av alla oljeexpats jag mött genom åren. En sån där som bara gör det för att jobbet är spännande, företaget betalar bra och kvinnorna på den exotiska arbetsplatsen är lättfotade och villiga. Ungefär så. Apropå vad Pernilla skrev om häromdagen; Måste man tycka om huvudpersonen?  Svar: Nej. Johan är inte så trevlig. Men han växer lite med uppgiften. Men då är det redan försent. Storyn i ett extremt litet nötskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...