onsdag 4 mars 2009

Varför bakning är så inspirerande

Äntligen har jag fått ett svar på varför bakning, till skillnad mot matlagning, så inspirerande för mitt skrivande.
Inget löser skrivkramp så som att få knåda en deg.

Peter England har svaret. Han skriver att matlagningen är en additativ syssla, medan bakning är transformativt, det som kommer ut ur ugnen liknar inte det som sattes in.

Lite som skrivandet, eller? Man vet liksom inte riktigt var det kommer ifrån? Ett litet underverk, kanske?

Hoppas chokladsnittarna blev goda, Peter.

En annan sak som alltid har inspirerat mig är U2. Mja, sak...

I alla fall, nya albumet är inget undantag.
Det har vuxit upp hela romaner ur lyssnadet till U2.¨

Något som redan har gissat vad titeln När allt jag vill kommer ifrån?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...