tisdag 23 december 2008

God Jul i skrivarstugan

Jag vet inte om det blir så mycket skrivet i jul. Kanske mer läst.

Men under de senaste dagarna har jag funderat alltmer på att åter ge mig i kast med ett gammalt manus som ligger i skrivbordslådan. Ett manus som jag började skriva när jag återupptog mitt författande 2005.
Nu har berättelsen legat till sig ett tag och storyn i sig tror jag håller. Men det blir att skriva om. Jag inser att jag har utvecklats sedan jag började.

Arbetsnamnet är När allt jag vill och det är en berättelse om en ung nyprästvigd man och den utspelar sig i slutet av åttiotalet. Alltså innan män som är motståndare till prästvigda kvinnor slutade bli prästvigda. För det är han; en ung kvinnoprästmotståndare som får sitt missiv i en förort i Göteborg. Och där träffar han en jämnårig kvinna som kämpar med en kallelse att bli just... präst.
Mer ska jag inte avslöja nu.

Ingen spänningsroman, men förhoppningsvis ska den var tillräckligt spännande i sig.

GOD JUL
GOTT NYTT ÅR

önskar jag alla skrivartokiga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...