onsdag 19 november 2008

Författarbohem på Café Central

Igår kände jag mig riktigt duktig. Simmade på morgonen och tog sedan med mig mina hundra första sidor och långlunchade på mitt favoritcafé, som har ett riktigt läsbord. Plats för 16 pers och massor av tidningar och tidsskrifter ligger uppradade. Först satt jag helt ensam och trivdes i den speciella miljön (art deco-inspirerat och hemtrevligt), och läste jättemycket. Sedan var det lunchtid och hela caféet var sprängfullt. Jag älskar den holländska cafékulturen.Lite svårare att läsa för jag kan inte låta bli att titta på folk.
Kände mig lite som författarbohemen som tillbringar dagarna på favorittillhållet och aldrig går hem.

På kvällen var det min tur att stå i cafeterian på dotterns ridskola (den drivs av frivilliga). Tisdag är alltid en lugn kväll och jag fick tid att läsa ännu mer (förutom när kaffebryggaren såg till att krångla och stallkatten jamade efter mat).

Idag är det inte så bra med disciplinen. Känner mig seg. Och måste dammsuga. Vad sjutton ska jag laga till middag?

Cafè Centrals "läsbord"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...