tisdag 23 mars 2010

Londonrapport 1

Skrivarkursen i London är i full sving. Ann Ljungberg och Johanna Wistrand håller romankurs parallellt med Hans-Olov Öbergs deckarkurs.

Vi har hunnit bekanta oss med varandra och upptäckta att det är en skara ganska intressanta kursdeltagare. Dagen avslutades med en pastamåltid hos en ganska kul italiensk restaurang i Paddington med en halvt galen waiter. Om jag får tag i bilderna som några tog kommer de nog in på denna blogg också.

Jag har också haft en omgång författarcoaching med Ann. Uppmuntrande. Och jag fick en hel del nya idéer också. Kanske ska även skrivarglädjen återfinna sig denna vecka.

Och Maria, en av deltagarna, har läst mitt numera ledlagda romanprojekt Kvarnsten om Halsen. Först delen som är utlagd på internet och sedan var jag tvungen att maila henne andra delen. Igår sa hon att hon vill läsa del två för att hon ville veta hur det går för huvudpersonerna Jesper och Karin.
"Ja, men du har ju fått del två, har du inte läst den?" sa jag.
"Jag menar bok nr två".
"Men den har jag inte skrivit ännu. Det finns en idé, men den har jag ju lagt ned eftersom första romanen blivit ratad."
Besvikelse hos Maria. Hävdade att hon var helt kär i Jesper. Så jag har i alla fall lyckats skapa en karaktär som gett intryck på en läsare...
Det var riktigt uppmuntrande och kul att höra.

Nu måste jag göra min hemläxa. Vi hörs.

----------

Bild från Norfolk square, Paddington. Hotellet ligger i ett riktigt gammal Upstairs Downstairs hus (Herrskap och Tjänstefolk hette det väl på svenska) Jag är säker på att jag bor i maidens rum. Litet, men fin utsikt. Men rent och snyggt och duschen funkar. Och ett skrivbord, inte att förglömma.
---------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...