måndag 26 november 2018

NaNoWriMo 2018 Dag 26

Med en familjemedlem i Kenya, den andra i Surinam och en tredje i Moskva, är det ganska lugnt här hemma. Hunden snarkar och sjuttonåringen spelar Queen på hög volym...
Tid över för att skriva alltså....
....inte.
Efter att ha bestämt ganska spontant att här ska vi göra något mer åt vårt förskräckliga ekologiska fotavtryck (se ovan, jag menar, familjemedlemmarna har inte promenerat dit...), sattes nya bättre isolerande glas in i fönstren vardagsrummet i onsdags. Allt för att få ned uppvärmningskostnaderna (husen här är inte så bra isolerade som i Sverige).
Med den följden att vi upptäckte att fönsterkarmarna på insidan såg bedrövliga ut och måste målas. Det är vad jag gör nu. Och slölyssnar på Jack Reacher-deckare (Lee Child har nyss avslöjat att mr. Reacher inte alls är republikan utan demokrat, vilket tur...)

Men fick till några ord till idag. Det närmar sig slutet (på NaNoWriMo, men inte på manuset, de har fortfarande inte legat med varandra...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...