onsdag 25 december 2013

God fortsättning!

Inte mycket till julväder, i går hade vi sydlig storm, något som fick det att vina runt stugan så mycket att vi vaknade mitt i natten. Men jag tycker ändå att det är julstämning. Jag har hela familjen runt mig och vi sitter framför öppna spisen, läser, ser film, spelar spel och umgås med min familj. Äter julskinka och Jansson, inlagd sill och hembakat bröd  och godsaker (vi väljer ut det vi tycker är gott, skippar lutfisk och gröt, det har aldrig gått hem hos holländarna...).

Igår gick vi på två fina gudstjänster, julbön och midnattsmässa. Skippade julottan i år, jag brukar få gå själv och det är inte så kul. Dessutom kom vi inte hem förrän vid ett-tiden i natt och så är det inte så kul att gå upp efter fem timmar igen.
Det är ingen riktig jul utan julgudstjänster tycker jag.

Julefrid här i alla fall!

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...