måndag 16 augusti 2010

Har du tid att skriva?

Hitta tid att skriva.
Ja, det är väl allas problem, oavsett om man jobbar eller inte (som jag).  Det gäller att sätta sig ned och ta de chanser som finns. Eller helt enkelt strunta i vissa saker (som städning).

Skrivarcoachen Jurgen Wolff "testade" en kvinna som kom till en av hans kurser och sa att hon inte hade tid att skriva.
Han kom fram till att hon inte ville bli författare, egentligen. Låter kanske tufft, men läs hela historien här.

Mitt problem är snarare det motsatta (och jag antar att jag skulle få godkänt av Wolff...), när jag sätter igång och skriver och kommer igång ordentligt (det brukar gå ganska fort, men det gäller att jag använder sittfläsket) så får annat vänta. Inte så att familjen får svälta, men det blir inga gourmetmiddagar, om man säger så. Städningen är det första som får stryka på foten. Barnen hänvisas till att själva leta fram underkläder och sockar i Den Stora Korgen full av ren tvätt.
Ogräset får växa i trädgården.

Denna prioritering är ofta en källa till frustration, men mer hos mig än familjen (som inte verkar märka dammråttorna, så länge de inte kommer på idéen att leta kurragömma under sängen, eller nåt).

Vad är era erfarenheter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...